Πρόγραμμα αγωγής υγείας με τίτλο:

«Ψυχική υγεία, συναισθηματική αγωγή, διαπροσωπικές σχέσεις : κι αν δεν μοιάζουμε μπορούμε να ταιριάζουμε» 

Στο πρόγραμμα θα ασχοληθούμε με έννοιες όπως η αυτογνωσία, η ενσυναίσθηση, η αποτελεσματική επικοινωνία και θα εμπλακούμε σε δραστηριότητες βιωματικής μάθησης, όπως παιχνίδι ρόλων- θεατρικό παιχνίδι, βιωματικές ασκήσεις, αξιοποίηση της λογοτεχνίας και της τέχνης, με στόχο την βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων.

Συντονίστρια: Αλεξάνδρα Ρούνη

Υποκατηγορίες

Δημιουργική γραφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας οι μαθητές μας των τμημάτων Α3,  Β1 και Β2 κλήθηκαν να επιλέξουν και  να διαβάσουν τα «Ρέστα» του Κ. Ταχτσή,  «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού, το «Όνειρο στο κύμα» του Α. Παπαδιαμάντη, «Το αστείο» του Μ. Μπρεχτ, τη «Μεταμόρφωση» του Κάφκα, αποσπάσματα από την «Φόνισσα» του Α. Παπαδιαμάντη  και τη «Φάρμα των Ζώων» του Τζ. Όργουελ.

Στη συνέχεια ανασκεύασαν την ιστορία, άλλαξαν το τέλος της,  εμπνεύστηκαν,  συνέθεσαν δικές τους ιστορίες και τις παρουσίασαν. Προβληματίστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις , έγιναν οι ίδιοι …ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ.

Ποίηση

Η δημιουργική πνοή διοχετεύτηκε και στη σύνθεση ποιημάτων. Ποιήματα με πηγή έμπνευσης τις θετικές επιστήμες, αλλά και ποιήματα για τον έρωτα. Γιατί η ποίηση είναι «μια πόρτα ανοιχτή» και τα παιδιά μας «κάτι βλέπουν»

Στόχος του προγράμματος « Έμφυλες ταυτότητες» , που λειτούργησε στο σχολείο μας, ήταν να προβληματιστούν τα παιδιά για τα κοινωνικά στερεότυπα που αναπαράγονται σχετικά με τους ρόλους των δύο φύλων, να ευαισθητοποιηθούν και να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας που θα θεμελιώνεται στην ισότητα και τον αλληλοσεβασμό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συνεργάστηκαν, διάβασαν άρθρα, εκφράστηκαν ελεύθερα, κατάθεσαν τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς τους, κατήγγειλαν τα φαινόμενα κακοποίησης και άνισης κοινωνικής μεταχείρισης των δυο φύλων, πρότειναν λύσεις.

Παρήγαγαν έργο με στόχο την κοινωνική αφύπνιση…